dinsdag 6 augustus 2013

3 augustus tm 5 augustus (2013)

• Druk geweest en veel dingen gedaan, vroeg naar bed en vroeg op zorgt ervoor dat ik de blog niet hebt bijgewerkt.
  • Traag internet in ons huisje, de foto's volgen nog....
Zaterdag 3 augustus
  • Gisteravond alvast de rekening van het hotel betaald omdat de verwachting was dat we vroeg zouden vertrekken, uiteindelijk werden we rond 06.00 wakker en vertrokken we rond 08.00 richting Tampa.
  • Bij Tampa hebben we eerst bij Kohl een paar badlakens gekocht voor $4.99 stuk (mooie aanbieding) en zagen we dat de zonnebrillen ook voor de helft van de prijs waren, Kay, Eskil en ik hebben er maar meteen 1 aangeschaft. Ook een paar sandalen gekocht, alles voor de helft van de prijs en met 20% extra korting.
  • Met onze Sesame platinum kaarten naar Adventure Island (zwempark) geweest, aangezien de verwachting was dat het op een zaterdag zeer druk zou zijn hadden we daar rekening mee gehouden. Met de drukte viel het echter zeer mee en moesten we nergens langer dan 10 minuten wachten. Rond 1 uur zijn we richting ons huisje voor de eerste week gegaan, nog snel even wat boodschappen bij Publix gehaald en om 15.15 waren we in ons huis.
  • Rond zes uur kwamen mijn broer met zijn zoon en vrouw aan (deze verblijven 4 huizen verderop).
Zondag 4 augustus
  • We zijn de ochtend (07.15) begonnen met een kleine zwemtocht in de omgeving om daarna een instructievaart gekregen met uitleg van de boot en waar we moeten varen, we zitten aan Saint Joseph's sound een baai boven clearwater (net onder honeymoon island). In de hele baai is het ongeveer een meter diep bij vloed en bij eb kun je dus makkelijk aan de grond lopen. De dolfijnen zijn ook aanwezig in de baai net als de zand haaien en veel zee forel.
  • In de middag zijn we naar Caledisi Island gevaren waar we in de haven hebben afgemeerd na $6 havengeld te hebben betaald konden we naar het strand lopen, er waren vandaag redelijk grote golven wat de pret alleen maar groter maakte ;-)
  • We hebben wederom heerlijk gegeten bij Outback (de eerste keer deze vakantie maar niet de laatste), voor mijn broer en gezin (Erik, Barbara en Jordy) was het de eerste keer en die maakten zich druk over het vele ijs in de cola (waardoor er minder cola in het glas zit) nadat ze door hadden dat je maar voor 1 glas betaald (free refill) gingen we los (dorstiggg).

1. Lekker hoor, tip de No worries Wednesday bij de Outback, scheelt een hoop geld want met zijn tweeen eet je dan voor 25 of 35 dollar (afhankelijk van je keuze) een compleet menu!